Lenka Chlapečková

Miesto: Totnes 30.5.2015 - 6.6.2015
              Londýn 6.6.2015-013.6.2015

Názov kurzu: Cultural Experience

30. mája som pricestovala do Británie. Cestovala som lietadlom z Bratislavy do Londýna a vlakom z Londýna do Totnes.

Totnes sa nachádza v Devone, v juhozápadnej časti Anglicka,  má asi 8000 obyvateľov a je známe ako mesto umenia a kultúry a zdravého životného štýlu. Po príchode  do Totnes  som sa ubytovala  v hostiteľskej rodine a domáca pani ma  previezla po okolí, aby som sa lepšie zorientovala.

V pondelok sa začala škola.  Ráno sme písali vstupný test, po vyhodnotení sme mali prehliadku mesta, navštívili sme turistické informačné centrum, porovnávali sme život na vidieku a život v meste.

Na druhý deň sme navštívili múzeum  a katedrálu v Exeteri  (asi 35 km od Totnes). Rozprávali sme o rôznych umeleckých a architektonických štýloch a popisovali sme obrazy.

Tretí deň sme mali vychádzku popri rieke Dart do Dartington Hall, čo je kultúrne centrum situované  v historických budovách situovaných v krásnom parku.  Konajú sa tam rôzne festivaly , koncerty a iné podujatia kultúrno – vzdelávacieho charakteru.

Vo štvrtok sme porovnávali tradičnú a modernú architektúru, charakterizovali  sme umelecké štýly 2. polovice  19. a  1. polovice 20. storočia. Navštívili sme Coleton Fishacre, vidiecke sídlo postavené v 20. rokoch minulého storočia. Sídlo je situované  pri mori, obklopené je krásnymi záhradami, keď že majitelia sa nadšene venovali záhradničeniu.
Popoludní sme išli na výlet do Torquay, turistického mestečka pri mori.

V piatok sme mali na programe tradičný trh, rozprávali sme o biopotravinách, boli sme na  anglickom čaji. Poobede sme boli na výlete loďkou po rieke Dart v  meste Dartmouth s typickou atmosférou juhoanglického prímorského strediska.

Rozlúčila som sa so školou a učiteľmi a na druhý deň som sa vlakom presunula do Londýna.

V Londýne som sa ubytovala v novej hostiteľskej rodine, býva la som v severozápadnej  časti  vo Wembley, kúsok od známeho štadiónu, ale aj od stanice metra, čo mi uľahčovalo pohyb po Londýne.

Škola sa nachádzala v centre, kúsok od British Museum. Tam sme aj začali náš vyučovací program.

Počas týždňa v Londýne sme každý deň navštívili jedno múzeum alebo galériu, vždy sme sa venovali konkrétnym úlohám na rozšírenie kultúrneho rozhľadu a jazykových zručností, najmä v oblasti rôznych úrovní slovnej zásoby. Nepriamo sme sa týmto spôsobom venovali aj metodológii.

V utorok sme boli v Museum of London, ktoré zachytáva históriu Londýna od jeho založenia, cez stredovek, obdobie vlády kráľovnej Viktórie až po súčasnosť.

V stredu sme navštívili Victoria and Albert Museum, ktoré sa venuje aj histórii módy a interiérového dizajnu.

Vo štvrtok sme sa zaoberali moderným umením.  V galérii The Tate Modern sme boli na výstave Dream and Poetry, kde sme diskutovali o dielach významných predstaviteľov surrealizmu a expresionizmu.

V piatok sme  boli v National Gallery a venovali sme sa staršiemu  umeniu  asi do obdobia 19. storočia.

V sobotu som odletela domov.

Pobyt v Totnes a v Londýne hodnotím vysoko pozitívne. Mala som možnosť zažiť kultúrnu atmosféru anglického vidieka aj typického veľkomesta. Získala som mnoho vedomostí a zážitkov, rozšírila som si slovnú zásobu nielen z oblasti kultúry a umenia, ale aj nového hovorového štýlu. O to všetko sa chcem deliť aj s mojimi študentmi.